Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aspekty - Mirumoto Musashi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG / Legend Of The Five Rings - Forum Edition 2009
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sword
Przędziorek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wce

PostWysłany: Pią 5:28, 09 Paź 2009    Temat postu: Aspekty - Mirumoto Musashi

Ok to ja zrobię szkic, będę jeszcze edytował w miarę nanoszenia poprawek i sugestii tudzież samej formy.

1 startowy aspek -
Samuraj Klanu Smoka: OO

4 aspekty
Utopić smutki w butelce sake : O
Szmaragdowy Namiestnik: O
Geny Musashiego Miyamoto: OO

Opis:
Utopić smutki w butelce sake - Słabość do sake i socjalizacji pod jej wpływem, często okazuje się wyjątkowym talentem biesiadnym.
Szmaragdowy Namiestnik - Poczucie tożsamości, silny charakter i zdolności przywódcze, sytuacyjne.
Geny Musashiego Miyamoto - Przypomina tego właśnie przodka, nie wchodząc w szczegóły genealogiczne, ma niektóre z jego talentów.

8 umiejętności

Rzemiosło (zbrojmistrz)
Etykieta
Bitwa (taktyka)
Występy (gra na flecie)
Kenjitsu (nito-ryu)
Wiedza (przodkowie)
Broń dystansowa ninja (nageteppo)
Iaijutsu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sword dnia Czw 10:04, 15 Paź 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Pią 9:13, 09 Paź 2009    Temat postu:

Uwagi na szybko (zaraz idę do pracy):

Startowa liczba aspektów:

1 tytułowy
1 z wysokiego honoru
4 z faz tworzenia postaci
1 z zakończenia prologu -twój wybór
1 z zakończonego prologu - wybór prowadzącego (mój)
--
8 Razem


Ty na razie wybrałeś 11

Umiejętności z listy umiejętności:
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia

Elementy dotyczące umiejętności:
walka z większą ilością przeciwników to specjalizacja obrony. Wojna służy do strategi i dowodzenia.

Reszta będzie popołudniu..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sword
Przędziorek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wce

PostWysłany: Pią 17:15, 09 Paź 2009    Temat postu:

"Wojna" to tylko krzykliwa nazwa mojego skilla Smile

11?
tytułowy?
z honoru?

zamotane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Pią 22:28, 09 Paź 2009    Temat postu:

Twoje aspekty:
2 - Samuraj klanu Smoka: OO
2 - Pijak: OO
2 - Uczeń: OO
3 - Szmaragdowy Namiestnik: OOO
2 - Przodkowie nad nim czuwają: OO
--
11 razem

Dla przypomnienia, aspekt ma startową wartość 1 (czyli jedno "O", jeden raz można zaznaczyć), jeśli chcesz mieć wyższą wartość, musisz wydać nowy aspekt. Czyli "Pijak: OO" kosztuje 2 aspekty.

Dla ułatwienia nie będziemy brali pod uwagę skończonego prologu. Masz do wyboru 6 aspektów - 1 statusowy, 4 z faz i 1 dodatkowy z wysokiego honoru.

Twoje aspekty to fajny wybór. Jedynie "Przodkowie nad nim czuwają" budzi moje poważne zastrzeżenia - nazwa nie jest intuicyjna! Wybierz może "Przodek Mirumoto" albo "Podobny do legendy" albo "Reputacja: następca Mirumoto".

Będzie łatwiej zrozumieć o co Ci chodzi.

Co do innych aspektów to są w normie, bez fajerwerków. Bo są dla mnie zbyt ogólne. Nacechuj je bardziej, niech "pijak" zmieni się w "nie odmawiam sake", albo "jak piję to do nieprzytomności" albo "a kto nie wypije tego we dwa kije".
Pijak to mi się kojarzy z gościem spod sklepu.. czegoś brakuje. Może "pijany mistrz"? Very Happy

Uczeń podobnie, bardzo ogólny. Uczeń, to w szkole podstawowej siedzi w ławce. Jak napiszesz "uczeń legendarnego mistrza" to będzie zupełnie coś innego. "Zgłębia tajemnice miecza" od razu stawia przed oczami samotnego wędrowca na drodze do oświecenia.

Ale to już detale, nie chcę Cię zniechęcać. Aspekty, masz zrobione fajnie. Trochę za dużo wybrałeś i tyle.

Nie poszedłeś w więź karmiczną z Futago, spoko, nie musi to być aspekt. Taka więź może istnieć między postaciami, po prostu bez aspektu nie będzie wpływać w znaczący sposób na przebieg rozgrywki (bez zaznaczenia aspektu "więź" Futago nie będzie skłonny Ci pomóc itp.)


Umiejętności
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia

To zestaw którego uczą się samurajowie klanu. Nie znaczy że musisz je wszystkie mieć. Po prostu masz taki mały skrót.

Nie wybrałeś wszystkich umiejętności.

Co się od razu rzuca w oczy, to brak umiejętności kenjutsu. Co znaczy, że Twoja postać na razie nie walczy mieczem!
Co prawda może ratować skórę zaznaczając aspekt "Samuraj klanu Smoka" ale to krótkotrwałe rozwiązanie. Może boleć przy dłuższej grze.

Nie musisz opisywać umiejętności. Dla ulżenia swoim palcom ja podałem tylko nazwy, ale ich opis znajduje się w podręczniku do l5k. Czyli jak masz pytania to wal śmiało.

Nie ma umiejętności Dyplomacja (serio, nie ma na liście).
To co nazwałeś Dyplomacją, tak naprawdę znajduje się na liście jako Etykieta.

Nie ma umiejętności Taktyka. To co nazwałeś Taktyka na liście znajduje się jako Wojna.

Opis Wojny jest niepoprawny. To o czym piszesz to Obrona ze specjalnością na większą liczbę przeciwników.

Wykonywanie zbroi to Rzemiosło (zbrojmistrz). I pozwala naprawiać i wytwarzać zbroje. Jak chcesz wytwarzać elitarne zbroje to musisz zdawać trudne testy. W naszej grze żeby zdać test musisz zaznaczyć aspekt. Stąd
jeśli chcesz wykonywać elitarne zbroje, potrzebujesz aspekt ("niezrównany zbrojmistrz", "twórca legendarnych pancerzy", "w kuźni", "pogromca żelaza" etc.)

Gra na flecie to od razu z Kill Bill mi się kojarzy Very Happy Umiejętność bez zarzutu. Jedynie nazwa - Występy(gra na flecie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sword
Przędziorek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wce

PostWysłany: Sob 18:53, 10 Paź 2009    Temat postu:

No tak, łatwiej by było usiąść przy książce i obgadać sprawy, jak zawsze Smile

Zaraz to poedytuję według zaleceń
Hmmm w pośpiechu nie dodałem że [w nawiasie kwadratowym] chciałem zaznaczyć ze jest to specjalizacja w danej umiejętności


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sword dnia Sob 18:56, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sword
Przędziorek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wce

PostWysłany: Wto 18:19, 13 Paź 2009    Temat postu:

muin napisał:
Twoje aspekty:
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia

muin napisał:

Co się od razu rzuca w oczy, to brak umiejętności kenjutsu.


Łukasz to co mi się rzuca w oczy to stwierdzenie że mam kenjutsu i że go nie mam
Przeczytaj swój wpis Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Śro 9:19, 14 Paź 2009    Temat postu:

Jacek na razie wybrałeś 4 z 8 umiejętności.

Rzemiosło
Wojna
Etykieta
Występy

Jeszcze masz 4 do wybrania.
Twoja postać nie posiada innych umiejętności, tylko te które dla niej wybrałeś.

W pierwszym zacytowanym akapicie napisałem, że uczniowie szkoły Mirumoto zazwyczaj mają takie a nie inne umiejętności, i że nie musisz ich wybierać, ale możesz, jeśli chcesz się mieścić w kontekście szkoły.

Na razie nie wybrałeś żadnej z tych umiejętności. Nie umiesz walczyć mieczem, bronić się, strzelać z łuku etc. tak długo jak nie weźmiesz odpowiedniej umiejętności.

Tak jak w drugim cytacie: rzuca się w oczy, że Twojej postaci brakuje umiejętności kenjutsu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sword
Przędziorek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wce

PostWysłany: Czw 7:42, 15 Paź 2009    Temat postu:

Okej myślałem że to startowe i dlatego nie muszę ich wybierać.
Uzupełniłem wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG / Legend Of The Five Rings - Forum Edition 2009 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin