Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wersja robocza niezbędnika samuraja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG / Legend Of The Five Rings - Forum Edition 2009
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Nie 11:55, 02 Sie 2009    Temat postu: Wersja robocza niezbędnika samuraja

Wstęp
Wiem, z własnego doświadczenia, że ciężko czyta się długie posty. Ograniczę się do minimum. Celem niezbędnika jest dostarczenie podstawowych informacji do przygotowania postaci i rozpoczęcia gry. Wiedzy fundamentalnej nie ruszam, każdy kto gra wie, czym jest Rokugan, jakie są klany, co to jest Niebiański Porządek, dlaczego samurai znaczy tyle „ten który służy”, dlaczego ronin to „człowiek fali” i w końcu że shugenja to nie czarodziej.
Pisząc ten tekst mam na uwadze jego odbiorcę – a jest nim typowy szlachetnie urodzony (i dobrze wykształcony) rokugańczyk. Nie podaję żadnych tajemnic, sekretów i nie tłumaczę historii. Zamiast tego dostarczam wiedzy ogólnej, powszechnie znanej i komentowanej w życiu codziennym rokugańczyków.
Już na wstępie piszę, że na pewno coś przeoczę. Proszę o dodawanie dodatkowych pytań uzupełniających.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez muin dnia Pią 20:07, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Pią 20:08, 07 Sie 2009    Temat postu: Wiadomości podstawowe

W Rokuganie jest naprawdę dużo samurajów. Najmniejszy z Wielkich Klanów, Feniks ma ok. 88 tyś. Samurajów. Większość z nich nie posiada własnej ziemi czy wiosek. Służą jednemu z feudalnych panów, zazwyczaj jako siła zbrojna. Stąd typowy szlachcic to wojownik, sztuka wojenna to jego sposób na utrzymanie. W zamian za służbę dostaje potrzebne dobra i niewielką rentę.
Obok samurajów w armii ważną rolę zajmują ashigaru, czyli zaciągnięci do wojska chłopi. Sprawia to że armie klanów są naprawdę duże. A to z kolei określa, że zbiory ryżu muszą być jeszcze większe. Dlatego cała ekonomia stoi na rolnictwie, nawet siła nabywcza koku (podstawowej złotej monety) oparta jest na corocznych zbiorach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muin
Mechowiec



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Portmarnock

PostWysłany: Pią 20:09, 07 Sie 2009    Temat postu: Szybko o klanach

Klan Kraba zawsze bronił wielkiego Muru Cieśli. To największa siła zbrojna Rokuganu (na stałe mobilizująca pięć armii). Obecną dajmio jest Hida O-Ushi. Kraby mają najlepsze stosunki z Jednorożcami, ponadto są połączone przymierzem z Feniksem i Smokiem (przymierze zostało zawarte na potrzebę ostatecznej wojny z Krainami Cienia). Dajmio rodziny Yasuki (i jego bezpośredni następcy) zmarli ostatnimi laty, dlatego Żuraw rości sobie prawa do ziem należących od czasu Wojny Yasuki do klanu Kraba. Dla obrońców muru taka postawa jest uważana za cios w plecy, tym bardziej że muszą utrzymywać oni ogromną armię, a ziemie rodziny Yasuki to w większości pola uprawne.

Klan Żurawia powoli staje na nogi. Ostatnie lata sprawiły, że na dworze cesarskim politę zdominował Skorpion. Choć Żuraw powiązany jest przeróżnymi sojuszami z innymi klanami, to ewidentnie złoty wiek tego klanu przeminął. Dlatego Doji Kurohito, obecny dajmio, zrobi wiele aby odbudować pozycję Żurawi. Kluczem do sukcesu będzie bogactwo z ziem rodziny Yasuki, pierwotnie wasali Żurawi. Krainy Cienia, po zniszczeniu Fu Lenga, nie stanowiły żadnego realnego zagrożenia, i zdaniem Żurawia, Krab nie potrzebuje aż tak wielkiej militarnej siły.

Klan Smoka ma poważne problemy. Szereg wulkanicznych erupcji zniszczył większą część pól uprawnych klanu. Smoki najpierw zajmowały nieużytki, potem szukały nowych ziem. Naruszyły tym samym granice na mapach z klanem Feniksa. Z niewielkich utarczek szybko doszło do eskalacji w wielką wojnę. Smoki utrzymują dobre stosunki ze Skorpionami. Klan Skorpiona wysyłał nawet swoje własne zasoby jedzenia, ale tych było zdecydowanie za mało. Smoki nie chcą wikłać swoich sojuszników we własną wojnę z Feniksem, ale cieszyć się będą z każdej pomocy. W wielkiej polityce w klanie Smoka najważniejsze miejsce zajmuje Mirumoto Uso, choć nominalnie głową klanu jest Hoshi – legendarny półsmok.

Klan Lwa przeżywa złoty okres. Jego dajmio jest Matsu Nimuro, człowiek, z którym każdy musi się liczyć. Klan ma silną armię i pewną pozycję. Przymierze z Feniksami wikła ich w wojnę z klanem Smoka. Lew nie chce wojny ale nie pozwoli na kwestionowanie jego honoru. Skorzysta też z okazji by wreszcie zemścić się za hańbę mniejszego klanu Ważki – hańbę którą można zmazać tylko krwią.

Od kilku lat klan Modliszki nie wykazuje żadnej politycznej aktywności. Nie wiedzieć czemu samurajowie tego klanu po prostu wycofali się na swoje wyspy. Mieszkańcom Rokuganu jakoś to nie przeszkadza. Modliszka w oczach niektórych zawsze pozostanie małym klanem z dużą ilością pieniędzy – rodzajem nowobogackich prostaków, którzy wkupili się w elity. Ostatnimi czasy coś się jednak zmieniło. Obecność Yoritomo Aramasu jako głowy klanu wcale temu wizerunkowi nie pomaga. Jak można traktować poważnie samuraja który zmienił klan! Obecnie klan przełamał wewnętrzną stagnację i stara się odbudować sieci kontaktów na dworach innych Wielkich klanów.

Klan Feniksa szuka pokoju. Tak jak przez całą historię Rokuganu, tak teraz nic nie jest ważniejsze dla Shiba Tsukune. Feniks chce żeby Smoki wycofały się z ich ziem, chce wyruszyć do Krain Cienia i raz na zawsze pokonać tamtejsze zło i splugawienie. Dla niektórych niepojęte jest dlaczego inny klan chce uderzyć teraz, gdy przygotowywana jest ofensywa na siły ciemności. Ktoś może spekulować, że atak Smoka jest jakoś powiązany.

Klan Skorpiona jest w podobnej sytuacji jak Lew. Trzyma władzę pewnie i nieporuszenie. Choć nie sprzymierzony z innymi klanami, czuje lojalność do Smoków. Smokom pomaga jak potrafi, nawet oferując nadwyżki żywności (niektórzy szepcą także o sabotażach wrogów). Generalnie niewiele wiadomo na pewno. Skorpiony umieją dochować swoich sekretów.

Moto Gaheris jest już stary. Legendarny łupieżca Płonących Piasków, a obecny dajmio klanu Jednorożca jest władcą tylko z nazwy. Coraz częściej członkowie klanu patrzą na decyzje jego wnuka Chagatai. On sam nie może znieść politycznego i militarnego odizolowania swojego klanu. To musi się zmienić. Jednorożce są w przymierzu z klanem Kraba, jedynym obok Lwa, który traktują z respektem (to największe armie Rokuganu). Ciągle nierozwiązany jest konflikt ze Skorpionem o Ryoko Owari. Obecnie patronat nad miastem objęli Jednorożce, ale Skorpiony na pewno coś w tej sprawie knują.

O mniejszych klanach w Rokuganie wiadomo tyle, że są. Ich sprawy nie za bardzo interesują przeciętnego rokugańczyka. Wiadomo że istnieją następujące klany: Ważka, Lis, Małpa, Zając, Borsuk, Wróbel, Żółw.



Historia
Dynastia Toturi - Cztery wiatry
Co się zdarzy lada dzień


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG / Legend Of The Five Rings - Forum Edition 2009 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin