Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Pathfinder] Reguły, regułki, zasady - Rules Court.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Sob 14:55, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Nie można przewracać przewróconego przeciwnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Sob 16:50, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Atanamir napisał:
Nie można przewracać przewróconego przeciwnika.


Tak, ale pomysł Deiva jest valid, jeżeli żadna z tych prób się nie powiedzie Wink pytanie tylko - po co? ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Czw 20:28, 08 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:
Favored Enemy:

(...) A ranger may make Knowledge skill checks untrained when attempting to identify these creatures.


Nie pamiętam, ale był chyba z tym jakiś problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Czw 23:04, 08 Maj 2014    Temat postu:

Był. -.^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 15:12, 11 Maj 2014    Temat postu:

Pytanie za 100 punktów.
Czy alchemik z tumor familiarem może zabrać feata improved familiar?

Nie mogę znaleźć oficjalnego rulingu na ten temat, a sprawa jak przystało na alchemika jest straszliwie niejednoznaczna, zakręcona i ma masą kruczków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Nie 16:07, 11 Maj 2014    Temat postu:

Nie może wziąć Improved Familiara z tego samego powodu, który nie pozwala mu brać item creation featów:

Nie posiada arcane caster level'u.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 16:23, 11 Maj 2014    Temat postu:

Improved familiar nie ma caster levelu w prerequisites tylko w opisie działania, w przeciwieństwie to creation featów.

Cytat:
The alchemist uses his level as the caster level to determine any effect based on caster level


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Nie 16:57, 11 Maj 2014    Temat postu:

Familiary w Improved Familiar feat wymagają odpowiednio wysokiego Arcane Spellcaster Level.

Bcos FAQ'u.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 0:09, 12 Maj 2014    Temat postu:

Atanamir napisał:
Nie może wziąć Improved Familiara z tego samego powodu, który nie pozwala mu brać item creation featów:

Nie posiada arcane caster level'u.


Error. Creation Feats wymagają Caster Levela, nie Arcane Caster Levela.

Atanamir napisał:
Familiary w Improved Familiar feat wymagają odpowiednio wysokiego Arcane Spellcaster Level.

Bcos FAQ'u.


Drugi Error IMO: Prerequisites: Ability to acquire a new familiar, compatible alignment, sufficiently high level (see below).

W wymaganiach jest mowa o poziomie, nie o Arcane Caster Levelu. Wiem, że w tabelce z Improved Familiar jest pozycja "Arcane Caster Level", ale nie jest to wymaganie do posiadania featu moim zdaniem.

Osobiście uważam to za niedopatrzenie i pozwoliłbym użyć tego atutu każdemu, kto może mieć familiara. Skoro nawet rogal potrafi mieć familiara...

A na stronie nie znalazłem żadnego FAQ do Improved Familiar...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Pon 0:10, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrus
Przędziorek



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Wto 15:19, 10 Cze 2014    Temat postu:

Pytanie grindującego barda, przedstawiam wordingi na początku:


Umiejętność barda:
Cytat:
Soothing Performance (Su): A bard of 12th level or higher can use his performance to create an effect equivalent to the mass cure serious wounds, using the bard's level as the caster level. In addition, this performance removes the fatigued, sickened, and shaken condition from all those affected. Using this ability requires 4 continuous performance, and the targets must be able to see and hear the bard throughout the performance. Soothing performance relies on audible and visual components.


Modyfikujące to featy:
Lingering performance:
Cytat:
Benefit: The bonuses and penalties from your bardic performance continue for 2 rounds after you cease performing. Any other requirement, such as range or specific conditions, must still be met for the effect to continue. If you begin a new bardic performance during this time, the effects of the previous performance immediately cease.


Harmonic sage:
Cytat:
Reverberation: You can choose to have the effect of your current bardic performance continue for 1 round after you cease maintaining it, regardless of why you cease maintaining it. You can still have no more than one bardic performance in effect at one time.


Moje pytanie: czy na jedną aktywację SP wydaję cztery nutki od razu, czy cztery nutki po jednej w kolejnych turach? Jeżeli ta druga opcja, to efekt następuje na początku, czy na końcu tych tur?

Czy połączone moce wymienionych powyżej featów pozwolą mi zagrać soothing performance (SP) za koszt jednej "nutki"? Tzn. normalnie muszę grać przez cztery tury za 1 nutkę, a tak - gram w pierwszej, a przez pozostałe trzy melodia się lingeruje i reveberuje, dając wirtualnie sumę czterech nutek.
Oczywiście, powyższa opcja odpada, jeżeli gram za cztery nutki w jednej turze.

Tak czy inaczej, proszę specjalistów o opinię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 15:55, 10 Cze 2014    Temat postu:

SP uaktywnia sie po 4 rundach performance'u i imo moga one byc wirtualne, ale nie mozesz przyspieszyc efektu wydajac od razu 4 nuty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrus
Przędziorek



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Wto 16:10, 10 Cze 2014    Temat postu:

Bardzo się cieszę, podoba mi się to.

Dodatkowe pytanie:

Czar "Discordant blast"
Cytat:
Creatures in the area take 3d6 points of sonic damage and are pushed away as if bull rushed. Make a combat maneuver check and apply its results to each creature in the area. Your CMB for this bull rush is equal to your caster level plus your Charisma modifier. This bull rush does not provoke an attack of opportunity. A discordant blast cannot penetrate a silence spell (or any similar magical silence effect).


Czy tego czaru dotyczą ograniczenia rozmiarowe? Tzn, kiedy jestem tiny, to mogę tylko małych przeciwników bullrushować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Wto 16:32, 10 Cze 2014    Temat postu:

Ten czar pomija ograniczenia rozmiarów. Nie wykonujesz bull rusha, czar jedynie kopiuje jego mechanikę odrzucania: kratka za każde 5 punktów przebicia.

Co do Soothing performance i Lingering performance.

Lingering performance jedynie podtrzymuje efekty które już zostały wywołane przez performy. Wywołanie efektu soothing performance wymaga 4 rund i dopiero po ich upływie teoretycznie można efekt podtrzymywać. Niestety nie jest to buff więc lingering performance w żaden sposób się z nim nie combuje. Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Draq dnia Wto 16:49, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 16:59, 10 Cze 2014    Temat postu:

Draq napisał:
Niestety nie jest to buff więc lingering performance w żaden sposób się z nim nie combuje. Sad


I stand corrected. Daniel ma oczywiscie racje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrus
Przędziorek



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Wto 17:28, 10 Cze 2014    Temat postu:

Ok, zgadzam się co do lingering performance.
Co do reveberance: wording jest inny, mówi o efekcie performance, a nie o "bonusach i karach".
Czy to znaczy, że w zamkniętych pomieszczeniach może mnie to kosztować o jedną nutkę mniej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin