Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Twilight Imperium

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Planszowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Encaitar
Skórożarłoczek



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Pon 11:49, 26 Kwi 2010    Temat postu: Twilight Imperium

Jesteśmy po pierwszej rozgrywce "na serio", więc możemy podzielić się swoimi uwagami na temat tej planszówki.

Po pierwsze, uważam, że jest świetna. Juz wiem, że przyjeta przeze mnie strategia działania nie prowadzi do zwycięstwa w tej grze, ale to dlatego, że nie znałem wcześniej kart celów.

TI ma jednak pewne drobne wady, a największą z nich jest jednak czas rozgrywki. Wiedzieliśmy o tym kiedy ją kupowaliśmy, ale mimo wszystko można by teraz coś z tym zrobić.

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest zestaw proponowanych zasad domowych do TI i myślę, że powinniśmy zastanowić się nad przyjęciem tych rozwiązań.
Ja ze swojej strony jestem jak najbardziej za, a właściwie wszystko co mam do powiedzenia jest już w tym pdf'ie. Mam tylko zastrzeżenia do dwóch punktów: 6 i 8. Otóż liczbę myśliwców można ograniczyć, ale dodałbym kilka więcej do puli zasobów każdego gracza, bo same figurki to IMO trochę za mało. Co do 8 to nie ruszałbym tego bo myślę, że działa dobrze, Wpływy i tak ją istotne, a flufowo nie da się tego nijak uzasadnić.

Tyle na razie ode mnie.

pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Encaitar dnia Śro 23:07, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Śro 20:14, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony z tej gry, wiele po niej oczekiwałem i po pierwszej rozgrywce nie jestem rozczarowany, gra ma bardzo duży potencjał.

Przeczytałem te zasady i wydają się całkiem fajne. Można kiedyś spróbować z nimi zagrać.

Wypadało by nam kupić jeszcze dodatek, więcej kart = więcej możliwości (jak byśmy teraz mieli ich mało Smile ), z tego co patrzyłem to w dodatku jest alternatywna wersja 8 karty strategii czyli niesławny Imperial:

Primary Ability: The Ancient Throne

Choose either a) or b).

a) During the upkoming Status Phase, you may qualify for any number of Public Objective Cards. Also, if you control Mecatol Rex, immediately gain 1 Victory Point.
b) You may execute the secondary ability of this Strategy Card for free. No other player may execute this secondary ability.

Secondary Ability: Rapid Mobilization

Spend 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to build at one of your Space Decks (even if the system is alredy activated). This does not activate the system.


Wydaje mi się że jest to chyba na razie najlepsza opcja, co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
Niepylak



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/10
Skąd: Getto

PostWysłany: Śro 21:14, 28 Kwi 2010    Temat postu:

da

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Skórożarłoczek



Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nienack

PostWysłany: Śro 23:03, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Kiedy patrzę teraz na niedzielną rozgrywkę widzę głownie niewykorzystane możliwości. Trzeba było więcej działać, nie tylko okopać się i czekać...
Poza tym gra bardzo mi się podoba, głównie przez liczne urozmaicenia: karty akcji pozwalające na nietypowe zagrania i referenda zmieniające zasady gry.

Nowsza wersja tych zasad, które Kuba znalazł jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Można by je zastosować, przynajmniej niektóre z nich. Od siebie dodam, że zmieniłbym też sposób przygotowywania planszy, tak, żeby dopiero na końcu wybierać/losować gdzie będzie się siedziało. W ten sposób rozmieszczenie planet powinno być bardziej równomierne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pią 7:23, 30 Kwi 2010    Temat postu:

Ciekawostka:

[link widoczny dla zalogowanych]

Całkowita konwersja gry na layout Star Warsowy! Bardzo mi się podoba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Skórożarłoczek



Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nienack

PostWysłany: Pią 21:56, 07 Maj 2010    Temat postu:

Następnym razem proponowałbym grę z kartami strategii z dodatku Shattered Empire (są wydrukowane i leżą w gildii). Wydają się być ciekawsze niż te z podstawki. Głowna zmiana to brak karty Imperial, punkty można zdobywać tylko wykonując cele publiczne i tajne. Druga, która mi się podoba, to ta łącząca kartę inicjatywy z polityką, dzięki czemu częściej będą pojawiać się referenda.
Dokładny opis jest w instrukcji do dodatku, do pobrania ze strony FFG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Planszowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin