Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wampir: Maskarada
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Śro 14:05, 24 Sie 2005    Temat postu: Wampir: Maskarada

Osobiście uważam że jest to jeden z lepszych systemów z jakimi kiedykolwiek miałem kontakt (prowadzę go). Może to za sprawą rezygnacji z udręki innych systemów czyli nadmiernej ilości tabelek. Wampir jest systemem narracyjnym który umożliwia stworzenie wspaniałego klimatu co dla mnie jest najważniejsze. Poza tym posiada bogaty świat który można swobodnie modyfikować do potzreb scenariusza, polecam wszystkim już siędzącym w RPG ponieważ dla początkujących jest to ciężki system. W Wampirze dużą relę mają BG którzy odgrywają nieśmiertelnych i ich walkę z resztką człowieczeństwa. Coś wspaniałego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Śro 20:23, 24 Sie 2005    Temat postu:

Alastor... postaraj sie wiecej napisac o Wampirze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Śro 22:00, 24 Sie 2005    Temat postu: Re: Wampir: Maskarada

Alastor napisał:
Może to za sprawą rezygnacji z udręki innych systemów czyli nadmiernej ilości tabelek. Wampir jest systemem narracyjnym który umożliwia stworzenie wspaniałego klimatu co dla mnie jest najważniejsze.


Nic nie stoi na przeszkodzie bys w innych systemach odrzucił tabelki jeśli Ci przeszkadzają. Wydaje mi się, że to nie system narracyjny tworzy wspaniały klimat a wszystko zależy od mistrza gry i od graczy. Od kilku lat grając w Warhammera nie uzywam prawie wcale tabelek a kosci używam jesli są mi potrzebne do zbudowania odpowiedniego nastroju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Czw 13:01, 25 Sie 2005    Temat postu: Re: Wampir: Maskarada

Lord Thal von Krieger napisał:
Wydaje mi się, że to nie system narracyjny tworzy wspaniały klimat a wszystko zależy od mistrza gry i od graczy.


I tu całkowicie się z Tobą zgadzam, nie mówię że nie można tak zrobić z innymi systemami, bo tak jak pisałeś wszystko zależy od MG i Graczy, ale w większości przypodków panuje zasada tak zwanego Power Gaming'u, napewno każdy z tym się spotkał, jest to ostatnio nagminnie praktykowane i najbardziej rzucające się w oczy w takich systemach jak np. D&D. A co do Wampira to chciałem napisac że jest to system "typowo" narracyjny. Główną rolę stanowi tutaj odgrywanie nieśmiertelnych Wampirów, potomków Kaina.

A co do napisania czegoś więcej o tym systemie, to co chcielibyście wiedzieć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Czw 14:59, 25 Sie 2005    Temat postu:

Alastor napisał:
A co do napisania czegoś więcej o tym systemie, to co chcielibyście wiedzieć?


oj napewno w jakim swiecie sie to dzieje? czy jest to sredniowiecze (miecze, luki, kusze, szpady, konie, karczmy itp) czy wspolczesnosc (AK47, Bazooka, puby itp)... jakimi broniami mozna sie poslugiwac oprocz zebow?
[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Czw 18:57, 25 Sie 2005    Temat postu:

Co do zmiany na system narracyjny, to sam się przekonałem że jest to czasami nie możliwe (chciałem tak zrobić w Neuroshimie - system z dużą ilością mechaniki, ale gracze mi odmówili). Vampire, to system dziejący się w czasach wspóczesnych, a co za tym idzie, świat wygląda tak jak teraz... No prawie Wink , wampiry mogą kożystać ze specjalnych dyscyplin opartych na krwi (płaci się krwią). MOżna odnieść wrażenie, że są podobne do czarów. Można też zagarać w Wampira: Mroczne wieki, gdzie akcja toczy się w średniowieczu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Czw 19:04, 25 Sie 2005    Temat postu:

Lunatyk napisał:
... jakimi broniami mozna sie poslugiwac oprocz zeboów?


Cały czas wspominam o idei Power Gaming, czyż to nie są słowa typowego przedstawiciela tego gatunku? Laughing Wspominam że Wampir jest systemem nastawionym na odgrywanie postaci i wgłębienie się w psychike istoty nieśmiertelnej, a wy się pytacie jakimi broniami się walczy. Czy wy zrozumieliście o czym piszę? Bo chyba nie. A odpowiem że walczy się tak samo jak w innych systemach umysłem. Jest to świat Wspólczesny nie różniący się zbytnio od naszego oprócz tego że żyją w nim Wampiry, Lupiny oraz Magowie. Podręcznik okresla ten klimat jako Gothic-Punk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Czw 19:28, 25 Sie 2005    Temat postu:

Ej, dodał konie, karczmy i puby:P Czyli miejsca gdzie cinki mistrz gry standartowo daje zadania:P

G1- "Gadaj z wodzem, masz największy charakter!"
G2- "Wodzu podobno masz dla nas zadanie..."

Confused eh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Czw 22:55, 25 Sie 2005    Temat postu: Re: Wampir: Maskarada

Alastor napisał:
ale w większości przypodków panuje zasada tak zwanego Power Gaming'u, napewno każdy z tym się spotkał, jest to ostatnio nagminnie praktykowane i najbardziej rzucające się w oczy w takich systemach jak np. D&D.


Tzw Power Gaming bardzo łatwo i szybko moze ukrócić MG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pią 10:04, 26 Sie 2005    Temat postu:

Tak bardzo łatwo ale co w przypadku gdy mamy "klimatycznego" MG, i Power Super Team graczy którzy chcą tylko zdobywać przedmioty zbierać zadania i w kółko. Najczęściej taka sytuacja kończy się zmianą drużyny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Pią 11:42, 26 Sie 2005    Temat postu:

Dobrym przykładem jest drużyna mojego znajomego, która gwałci nimfy leśne żeby zregenerować sobie życie Confused Reszty opisów wam daruje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pią 12:30, 26 Sie 2005    Temat postu:

No niewiem chyba że ktoś lubie taki typ rozgrywki, ale jeśli są takie osoby i jest taka drużyna ( i MG i BG) to współczuję im najmocniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Pią 23:11, 26 Sie 2005    Temat postu:

Kwadrat napisał:
Dobrym przykładem jest drużyna mojego znajomego, która gwałci nimfy leśne żeby zregenerować sobie życie Confused Reszty opisów wam daruje...


Bardzo prosto cos takiego ukrócić, niech któraś z nimf rzuci klatwę straszną w skutkach na jednego z BG a resz ta jak i on sam powina sie wystraszyć. Klatwa powinna byc taka aby wystraszyła BG jak i resztę druzyny.

Wszystko zależy od Mg jak juz pisałem. To on tu rządzi.

A jesli chodzi o zbieranie przedmiotów to kto nie lubi mieć jakiejs super magicznej broni. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Sob 2:11, 27 Sie 2005    Temat postu:

Nooo.... MG rzucił na nich klątwe... Jednemu rzeński narząd rozrodczy otwarł się na brzuchu, a drugiemu... Hmm nie pamiętam Confused Chodzi o to że im wogóle nie zależy. Z początku zaczęli robić jaja i taka jest ich każda sesja. Z czasem robi się to poporstu nudne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Sob 11:28, 27 Sie 2005    Temat postu:

No to trzeba zmienić system w który gra owa druzyna. Proponowałbym TOON, idealna gra do robienia jaj Smile Gra sie w nim animkami i jest jeden wielki ubaw Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin