Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alpha Protocol

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Pads'n'Keys
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 19:31, 22 Cze 2010    Temat postu: Alpha Protocol

Postanowiłem napisać mini-reckę tej gierki. Będzie trochę chaotycznie, ale postaram się przekazać wszystko co mam do powiedzenia na temat tej gry ^^

Grałem w wersję na PC i tylko do niej będę się odnosił. Zacznę od strony technicznej, czyli od czegoś co najbardziej irytowało i psuło zabawę. Gra graficznie nie powala. Po prostu engine UT3, bez specjalnych szlifów nawet. A przy tym na moim Lenovo Y550 z [link widoczny dla zalogowanych] per core, 4gb ramu DDR3 800mHz i GF GT 130M niezależnie od opcji graficznych (wszystko najwyżej i włączone vs wszystko na low i włączone) gra sprawia problemy. Ogólnie jest wporządku, ale wiadomo kiedy gra doczytuje nowe enemy, bo wtedy jest ścinka. Jak ktoś ginie na ekranie - ścinka. Najgorszy jest sklep z itemami - w co nie klikniemy, czekamy 10-30 sekund (nie przesadzam...) - szybko nauczyłem się pamiętać co ile kosztuje, co chcę kupić i ile mam aktualnie kasy... Dużo też kilkusekundowych loadingów. Co jak co, ale w dzisiejszych czasach moim zdaniem to jest nie do pomyślenia. Gra po prostu jest bardzo kiepsko zoptymalizowana w wersji na PC. Zresztą ilość "zaawansowanych" ustawień graficznych też nie powala.

Kolejne technikalia to już rzeczy które prawdopodobnie pojawiają się na konsolach - sterowanie, IMO, parszywe. Jak masz wybór PC - konsola, graj na konsoli. Jeśli nie, to przynajmniej postaraj się o pada od xklocka. Ja rozumiem, że gra ma być prosta i intuicyjna w obsłudze, ale ładowanie interakcji z otoczeniem oraz krycie się za zasłoną pod tym samym klawiszem jest BARDZO kiepskim pomysłem. Szczególnie, że system zasłon kuleje. Proponuję spędzić 20 minut przy takim Alpha Protocol i tyle samo czasu chociażby przy R6 Vegas (jedynka styknie). Grałem na trybie Normal (średni z trzech) postacią, która przez większość gry specjalizowała się TYLKO w technice i sabotażu i to całe chowanie się za zasłonami bardziej mi przeszkadzało niż pomagało. Dodatkowo Mike ma problem z rzucaniem granatami w takiej pozycji czy walką wręcz. Ostatni drobny szczegół związany ze sterowaniem - Alpha Protocol to pierwsza gra w której używałem hardware'owej szybkiej zmiany czułości myszy. Normalnie w grze używałem najwyższego z ustawień, jednak przy takim ustawieniu podczas obsługi karabinu wyborowego czułość była zbyt duża :/ Po prostu na samych opcjach dostępnych w grze może być problem z ustawieniem wartości czułości tak, żeby nam pasowała pod wszystko.

Teraz może coś o gameplay'u - w skrócie; to taki Mass Effect wrzucony w inną grę akcji z plotem ala political fiction Clancy'iego. Prawdopodobnie korzystali z [link widoczny dla zalogowanych]. Jest parę zwrotów akcji. Jeden czy dwa nawet mnie zaskoczyły, ale generalnie wydaje się to trochę mniej spójne niż w ME. Prowadzenie rozgrywki wiele od ME się nie różni. NA SZCZĘŚCIE nie mamy żadnych przydupasów (poza okazjonalnymi). W ME tylko mnie denerwowali, gineli i generalnie starałem się ich nie używać. Gra ma troszkę lepszy moduł shooterowy od ME, ale to dalej nie jest 'to'. Moduł RPGowy; rozwój postaci - tak jak w ME 1. Rozwój ekwipunku, IMO fajniejszy trochę, bo daje więcej możliwości. Dialogi - to ten element, który podobał mi się w ME i który pozwolił mi w ogóle skończyć Alpha Protocol. Są wporządku. Może mamy troszkę mniej różnorodności czasem w opcjach dialogowych, a jedynie sposób jak wypowiem tę samą kwestię, ale na plus jest goniący nas czas. ŻADEN dialog nie daje nam więcej jak 10 sekund na zastanowienie się ;] wyborów trzeba dokonywać natychmiast i w znacznej mierze kształtują one rozgrywkę. Voice acting jest okej. Nie jest zły, przełomowy też nie.

Szczegóły: Tutaj gra wypada bardzo słabo. Mnóstwo jest drzwi, w które nie da się wejść - pod tym względem gra jest liniowa aż do bólu. Replayability gwarantują tylko różne wybory (i zakończenia) oraz różne klasy postaci/skille. Sam sposób przejścia misji? Cóż, są momenty gdzie walki uniknąć się nie da i po prostu trza "nadupcać z karabina". Problem polega na tym, że bywa to przykre jak chcemy prowadzić bardziej skradankową postać. Nie byłoby to takie straszne, gdybyśmy mogli skakać, wspinać się i włazić wszędzie, a nie tylko tam, gdzie przewidzieli to twórcy. Dalej - AI. Tragedia. Prosty przykład - jak enemy ma shotguna to macie 100% szansy, że będzie na was biegł zygzakiem, strzeli maks 2 razy i będzie was lał w hand-to-hand combat. Nieważne, czy to elitarny komandos supertajnej i uberwytrenowanej jednostki, czy ruski dresiarz. Chłopaki generalnie są ślepi, chyba, że wbiegnie się im pod celownik albo zacznie do nich strzelać. Rzucenie granatu zaczepnego w pomieszczeniu obok rzadko robi na nich wrażenie. A nawet jeśli, i już się stamtąd ulotnicie, to pewnie was i tak znajdą. Zresztą, wybuchy i strzały na całym terenie ich nie interesują i alarm włączą dopiero, jak otworzycie do nich ogień. Żaden przeciwnik z którym walczyłem, nie prowadzi działań zorganizowanych, po prostu rzucają się na gracza ze wszystkim co mają, często nie starając się nawet kryć. Nawet gdy naparza do nas z rakiet śmigłowiec, to biedni Szturmowcy Gizberna napierają na nas, próbując podbiec jak najbliżej i zatłuc nas na śmierć. Gadżety to lipa - szkoda, bo są spoko, ale nie działają. Miałem wymaksowaną zdolność zwiększającą ich działanie i upgradowane granaty, ale dalej nie mogłem nimi nikogo zabić rzucając je przeciwnikom pod nogi. Broń - o ile modyfikowalna w dość fajny a przy tym prosty sposób, o tyle nie ma nic wspólnego z prawdziwą. Giwery próbują być podobne do prawdziwych, ale daleko im do tego. Nazwy mają z dupy. Generalnie boli też to, że wszystko wybucha tak samo i wszystko strzela tak samo (dźwięk).


Dlaczego skończyłem tę grę?
Bo to generalnie dość dobra i fajna gierka. Spędziłem miło dwa dni, plot bardziej wciągnął mnie od ME (czyżbym wolał political fiction od SF?). Pewnie też dlatego, że powinienem się w tym czasie uczyć Wink


Dlaczego ZMUSZAŁEM się, by skończyć tę grę?

Bo chciałem napisać ten tekst Razz
Gameplay jest biedny. IMO tak biedny jak w ME. Gra co i rusz denerwuje, sprawia wrażenie przesłania od twórcy "Wiemy, że jesteś idiotą." i chyba najfajniej ją jednak przejść w opcji "na rambo". Nie dajcie się zwieść, to konsolowa produkcja uproszczona do bólu, w sam raz dla nastoletniego odbiorcy.

Konkluzja - to dobra i bardzo denerwująca gra. Tak samo jak Mass Effect. Ma fajny scenariusz z fajnymi dialogami, które kreują całą rozgrywkę, jednak sama akcja jest po prostu tak ograniczona i tak biedna, że w paru momentach chciałem to rzucić w cholere. Nie oczekiwałem shootera na poziomie Modern Warfare 2, ale jednak po dwukrotnym przejściu Deus Ex'a 2 miałem nadzieję na coś więcej spod szyldu "Skradankowy shooter z elementami RPG".

Kto wie, może nawet znajdę czas i przejdę tę grę raz jeszcze, w inny sposób. Szczególnie że zajęła mi dwa popołudnia i wieczory.

Uprzedzając - czemu porównuję do ME co i rusz? Bo to podobne gry, z prawie takimi samymi wadami i zaletami ( z mojego punktu widzenia).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Wto 19:39, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Wto 19:41, 22 Cze 2010    Temat postu:

Proszę, proszę! Gildyjna recenzja! Smile Bardzo miło coś takiego poczytać, jak tylko będę miał okazję to zagram z przyjemnością!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 19:45, 22 Cze 2010    Temat postu:

Proszę bardzo ^^

Gra zasługuje na uwagę na pewno - skoro wycisnęła ze mnie taki kawał tekstu, to znaczy, że coś w sobie mieć musi. A czy to pozytywne czy negatywne, to już do osobistej oceny zostawiam... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 12:13, 25 Cze 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Widać nawet jeden z twórców gry ma podobne przemyślenia xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pią 14:24, 25 Cze 2010    Temat postu:

Szymonie jest szansa że przywieziesz AP do Wadowic? Mam dysk Mikiego to zgrał bym sobie to od Ciebie z komputera, myślę że Miki tez by się ucieszył Smile

EDIT:
Jak by nie było problemu to mógł byś zobaczyć na sieci za nowym PoP na PC?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alastor dnia Pią 14:28, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 14:52, 25 Cze 2010    Temat postu:

AP mam na dysku cały czas. Więc będę mógł je zgrać w ten weekend.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
Niepylak



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/10
Skąd: Getto

PostWysłany: Pią 19:00, 25 Cze 2010    Temat postu:

AP otrzymał ocenę w PSXtreme:

6+/10

w plusach: zawsze mogło być gorzej Wink, dialogi i możliwości wyboru
w minusach: reszta


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Pią 19:00, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Pads'n'Keys Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin