Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

D&D
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Pią 23:20, 26 Sie 2005    Temat postu:

A ja dalej twierdzę, że wszystko zależy od MG i graczy to oni tworza klimat a nie system w którym grają. Można tworzyć klimatyczne przygody w D&D, bo ja sam takie tworzyłem. Zależy jaka przygode MG napisze lub poprowadzi, nie trzeba ciagle biegać po tytuowych DUNGEON. A heroic fantasy bardzo lubię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Sob 17:20, 27 Sie 2005    Temat postu:

Tylko że jak dla mnie heroic oznacza właśnie brak klimatu Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Nie 20:24, 28 Sie 2005    Temat postu:

Chyba że klimatem nazywamy pełną płytówkę na umięśnionym gościu w dungeonie z plecakiem wypchanym "Treźiurami".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Thal von Krieger
Przędziorek



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Iława

PostWysłany: Nie 22:50, 28 Sie 2005    Temat postu:

Przesadzacie. Zdefiniujcie w takim razie "klimat".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Pon 1:02, 29 Sie 2005    Temat postu:

Sorki, każdy ma inne poglądy Wink . Dla mnie klimat, to sytuacja kiedy gracze odgrywają postać. Nie potrzebują mordować, zdobywać pdk i nowe artefakty żeby się dobrze bawić. Starają się urealnić grę (jeśli to w jakikolwiek sposób możliwe Rolling Eyes ). Prowadzą np. normalne rozmowy między sobą (raz kumpel w sytuacji gdy drużyna miała iść spać, rozpoczął dywagacje na temat Orbitala w Neuroshimie). Ogólnie czuć satysfakcję z dobrze odegranej roli. nawet jak mistrz się postara i wyjdzie z "lochów" to typowi gracze heroic i tak będą robili swoje (znaczy mordować dla kasy i pdk...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 23:31, 29 Sie 2005    Temat postu:

Kwadrat! Alastor! Teraz to wychodzicie na totalnych "klimaciarzy"... jeżeli ktoś jest zainteresowany wytłumaczeniem, to "klimaciarz" jest chyba zniewagą o takim samym poziomie jak "munchkin"... dlaczego? Bo nie można przeginać... ani w jedną, ani w drugą stronę.

Thal powiedział coś mądrego - to nie system tworzy klimat. Chcecie potwierdzenia? Niech któryś ze zdolniejszych MG (na mnie nie patrzcie, ja sie do tego nie nadaję) weźmie sobie kilku dobrych graczy i przeprowadzi pięć sesji w systemie Nieboraki RPG, zaznaczając na początku, że chce stworzyć powazny klimat, na przekór temu systemowi... jeśli wszyscy się postarają - to wyjdzie...

Tak samo z DnD - jeśli się ludzie postarają, to można w tym systemie rozegrać ciekawsze i lepsze sesje, niż w najbardziej narracyjnych RPGach...

I na odwrót! Z najbardziej narracyjnego systemu można zrobić największego hack 'n' fuck'a na świecie... Bo na tym polega RPG - na niepowtarzalności i możliwości zmieniania czego dusza zapragnie...


A stereotypy są ZŁE!...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 22:35, 31 Sie 2005    Temat postu:

Chyba nie powiesz że na naszych sesjach jest aż duszno od klimatu Rolling Eyes . Streotypy są złe, ale w życiu nie wyjdzie ci ten numer z dobrymi graczami i jajcarskim systemem, a D&D to system napisany pod heroic, naprawdę chciałbym zobaczyć sesję, na której gracze naprawdę coś odgrywają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Śro 22:36, 31 Sie 2005    Temat postu:

Cały czas tłumaczę Ci i wpajam, że to zależy od ludzi i chęci... i nic nie jest niemożliwe w tej kwestii...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 22:42, 31 Sie 2005    Temat postu:

Procentowe szanse że czterech dobrych graczy i dobry mistrz (standartowy i idalny skład), w jajcarskim systemie zachowają się normalnie są dosyć nikłe. Wystarczy że jedna osoba się zaśmieje i już. Tak samo, jeśli system opiera się tylko na zdobywaniu pdk i artefaktów to nawet ci dobrzy gracze nie będą się bawić w klimat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Śro 22:46, 31 Sie 2005    Temat postu:

BAH!

System tego nie zakłada! System to proponuje... a co zakłada gra - zależy od MG!

Mieszasz Kwadracie, mieszasz... na tym polega piękno RPG - coś Ci nie pasuje? wywal w chu**a i zapomnij o tym, albo zastąp lepszym... a reszte zostaw...

To tak jakbyś chciał grać w NS sztywno trzymając się tego co pisze w podręczniku "bo to święte"... graliśmy dopiero 3 sesje, a już omówiliśmy kilka nowych zasad zastępczych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 23:00, 31 Sie 2005    Temat postu:

Ale nigdy nie jesteś w stanie zastąpić mechaniki D&D np. narracją. Tak samo ciężko jest to zrobić w NS. To że RPG jest napisane pod system mechaniczny wymusza od MG stosowania się do niego. Żaden heroic nie da sobie odebrać specjalnych zdolności, przez narrację, ktora pozbywa się mechaniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Śro 23:05, 31 Sie 2005    Temat postu:

Nie, nie nie... znowu to samo...

możesz olać testowanie umiejętności, na rzecz ich odegrania...

tak jak kiedyś Alastor na sesji powiedział "Słuchaj! To nie ma tak, że Ty rzucisz kośćmi i już. Jak to dobrze odegrasz, to MG może stwierdzić, że nawet nie musiałeś rzucać kośćmi, jeśli to było łatwe..."

Rozumiesz? Chodzi o to, że nie trzeba się kurczowo trzymać podręcznika, tak jak nie robimy tego w NS... tak samo można postąpić w DnD - i wcale mu to na złe nie wyjdzie; wręcz przeciwnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 23:13, 31 Sie 2005    Temat postu:

A jak unikniesz takiej sytuacji:

G1 o wysokim charakterze chce kogoś przekonać ale mu się nie udało
G2 i niskim charakteże świetnie odegrał postać i MG uznał że mu się udało (mimo że według charakteru nie był do tego zdolny)
G1 myśli sobie "na huja ładowałem w charakter jeśli i tak się to nie przydaje" Confused MG musi być sprwiedliwy w jakiś sposób.

Ja w NS chciałem ostatnio całkowicie odejść od mechaniki, ale cześć z was prostestowała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Czw 10:22, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Narracja, narracja... Ja mam propozycję dla graczy. Jeśli nie umiecie odegrać postaci o wysokim charakterze to nie walcie w tą umiejętność na karcie, tak jak cały czas mówimy. Moim zdaniem statsy takie jak charakter czy charyzma itp. powinny być pominięte a zamiast nich wchodzi odgrywanie postaci przez gracza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Czw 13:31, 01 Wrz 2005    Temat postu:

A co w takim wypadku jeśli masz zdolność specjalną która zmniejsza trudność testów charakteru i ci jest przykro? Albo władowałeś już wcześniej w ten charakter?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin