Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[PF] Serpent's Skull Adventure Path
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 15:22, 09 Maj 2014    Temat postu: [PF] Serpent's Skull Adventure Path

Pozwoliłem sobie wyręczyć naszego Mistrza Gry i założyć osobny temat pod nową kampanię Smile

Atanamir napisał:
Jako, że moja kampania chyli się ku końcowi, a pewnie chcecie, żebym nadal prowadził PF'a, zacząłem się przygotowywać do kolejnej przygody. Tym razem wybrałem gotowe źródło. Dla tych, którzy już chcą zacząć myśleć nad swoimi postaciami, wysyłam Player's Guide:

[link widoczny dla zalogowanych]

Podręczniki: CRB, APG, UC, UM, ARG, oraz materiał z ISWG za zgodą DM'a.
Rasy: Podstawowe. Rasy alternatywne po konsultacji.
Klasy: Wymienione w Player's Guide. Po głębszym przestudiowaniu settingu mogę dodać Gunslingera. Klasy Prestiżowe z CRB, później dodam kilka fabularnych.
Atrybuty: Tutaj jak woli większość - 15 point buy albo 4k6 z odrzuceniem najniższej kostki.
Traity: Dwa traity na postać, mocno obowiązkowe wytłumaczenie ich backgroundem postaci. Gratisowo każdy wybiera trzeci trait z wymienionych w Player's Guide, jako zaczepienie swojej postaci w przygodzie.

Z dodatkowych rzeczy - mocny nacisk na elementy przetrwania. Konsekwentnie będę kontrolował udźwig, zapasy jedzenia i wody, zmęczenie, wpływ pogody i warunki noclegu.



Ode mnie pierwsze pytanie, głównie do graczy - co wy na to, by ustalić spójny charakter drużyny? Tak jak to się robiło na przykład w Temple of Elemental Evil; wybieramy jeden charakter i każda postać w drużynie musi startować z charakterem oddalonym od niego maksymalnie o 1 na każdej osi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 15:46, 09 Maj 2014    Temat postu:

Co do charakteru drużyny - wydaje mi się, że złe postaci nie pasują do przygody. Pozostałe charaktery nie powinny ze sobą zbytnio zawadzać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 15:54, 09 Maj 2014    Temat postu:

Okej.

Co do postaci, mam jak zawsze pomysłów od groma, jednak z pewnością nie zagram drugi raz z rzędu battle control wizardem. Chodzi mi natomiast po głowie od dłuższego czasu paladyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 16:03, 09 Maj 2014    Temat postu:

Powrót do korzeni? Very Happy

Wybierając paladyna pamiętaj, że Mwangi nie obfituje w klasztory, a klimat czasem zmusi do zrezygnowania z ciężkiej zbroi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Pią 16:09, 09 Maj 2014    Temat postu:

Jak dla mnie to jest dobra opcja. Unikniemy konfliktów moralnych jak np. kiedy Callandor chciał poświęcić dwóch chłopów, aby uruchomić tamę. Razz

Ja również mam pomysłów od groma, ale skoro będziemy mieli już melee-fightera, to ja wezmę jakiegoś castera, jednak nie jestem w stanie określić którego. Wyjdzie w praniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 16:21, 09 Maj 2014    Temat postu:

Ten paladyn to nie jest pomysł ostateczny, aczkolwiek chętnie spróbowałbym go zrealizować. Ponadto paladyn w cale nie oznacza, że będzie to melee-fighter, Dawidzie ;]

Natomiast chciałbym poprosić naszego Mistrza Gry, by zerknął na podręcznik Ultimate Campaign, którego kopię posiadam, a w którym jest masa ciekawego contentu; większa ilość [link widoczny dla zalogowanych] niż w APG (z wymienionych przez Mariusza źródeł traity są tylko w APG, ARG i w Serpent's Skull Player Guide), nowy rodzaj atutów, zwany [link widoczny dla zalogowanych] które funkcjonują trochę inaczej niż klasyczne, a ciekawie wspierają rozwój fabularny postaci, [link widoczny dla zalogowanych], który poza gigantyczną stertą pomysłów na przeszłość naszego bohatera daje elementy wspierające to mechanicznie; dostęp do traitów, story featów, czy system wad i zalet (znany z innych RPGów). Ponadto podręcznik ten wypełniony jest [link widoczny dla zalogowanych], które rozszerzają pewne elementy każdej prawie kampanii. Z tego co widzę w Player Guide do Serpent's Skull to na przykład system eksploracji mógłby wnieść coś interesującego.

Zachęcam do użycia tego podręcznika nie tylko ze względu na nowe bajery dla graczy, urozmaicenia pewnych elementów kampanii, ale także dlatego, że prędzej czy później i tak zerknąć do niego będzie trzeba - w prowadzonym przeze mnie Kingmakerze będziecie go mogli traktować jako drugie CRB Twisted Evil Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Pią 16:22, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 16:25, 09 Maj 2014    Temat postu:

Jeżeli chodzi o wybór klasy, wszystkie będą miały co robić i żadna nie zostaje z tyłu. Przypominam tylko jeszcze - To nie jest morska kampania. Żeglarz/Pirat/Wodny Druid mogą mieć problemy z wykorzystaniem swoich umiejętności.

Ultimate Campaign przeczytam, jeżeli nie wrzucę całego to na pewno część do tej przygody.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pią 16:27, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 16:37, 09 Maj 2014    Temat postu:

Ultimate campaign to zdecydowanie material ktory nalezy roZbic na czesci. Nie wszystko nadaje sie do kazdej przygody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pią 16:48, 09 Maj 2014    Temat postu:

Ja myślę nad czymś rogalo podobnym, ale będzie tak przekombinowane że pewnie długo nie pożyje Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 16:52, 09 Maj 2014    Temat postu:

Rogale, Bardy i inne skill monkey jak najmilej widziane Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
Niepylak



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/10
Skąd: Getto

PostWysłany: Pią 17:50, 09 Maj 2014    Temat postu:

zagram.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 18:01, 09 Maj 2014    Temat postu:

Cieszę się Marcin z twojego entuzjazmu.

Zastrzegam sobie, że tą przygodę chciałbym poprowadzić dla nie więcej niż 4-5 osób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tafit
Skórożarłoczek



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 373
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Podmrok

PostWysłany: Pią 18:25, 09 Maj 2014    Temat postu:

Z chęcią się zgłoszę, ale domyślam się, że sądząc po mojej pojawialności na ostatniej sesji mogę być na czarnej liście. ; )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 18:37, 09 Maj 2014    Temat postu:

Wśród chętnych mamy już Szymona, Dawida, Daniela, Marcina i Tafita. Dla mnie to komplet, gdyby ktoś inny chciał zagrać to już musicie uzgodnić to między sobą.

Co do zasad - dodaję do dostępnych narzędzi Drawback'i oraz Story Featy.

Kolejna rzecz mi się przypomniała - przechodzimy tym razem na medium progress.

Another piece of advice:

Język, którym posługują się tubylcy w regionie Mwangi, Polyglot, to mieszanka przeróżnych dialektów jednej wspólnej mowy. Jest dostępny dla postaci graczy poprzez punkty lingwistyki lub na starcie dla postaci wywodzących się z puszczy Mwangi.

Dodaję gunslingera jako dostępną klasę, setting zdecydowanie na to pozwala.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pon 10:15, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pon 10:17, 12 Maj 2014    Temat postu:

Bump - prosiłbym o głosowanie grających.

15 punktów na zakup statystyk

czy

Sześć rzutów 4k6 i odrzucamy najniższy wynik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin