Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Pathfinder] Reguły, regułki, zasady - Rules Court.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Nie 23:15, 16 Mar 2014    Temat postu:

Co do Alchemika - ciągniemy tak jak graliśmy do tej pory do końca Rise of the Runelords. Dzięki za podzielenie się cenną informacją.

Co do potionów i scrolli - ja to traktuję jak każde inne tworzenie magicznych przedmiotów, więc po prostu potrzebujesz źródła czaru. Czy to będzie różdżka, staff, inny caster czy Twoja Stara, to nie ma znaczenia - póki zostanie rzucone potrzebne zaklęcie. Craft Featy i tak nie są zbyt popularne, nie zamierzam nikomu an siłę utrudniać używania ich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pon 0:13, 17 Mar 2014    Temat postu:

Cytat:
As written, no, alchemists are not spellcasters, and therefore can't select feats such as Craft Wondrous Item.


Z oficjalnej erraty. Miłej zabawy.

Jeżeli mam wskazać jakieś zalety wordingu alchemika, to fakt, że używając infusion discovery może tworzyć i dawać innym ekstrakty o obszarze działania 'personal' oraz 'you" (takie jak true strike, shield) i nadal będą działać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pon 0:19, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pon 12:07, 17 Mar 2014    Temat postu:

Atanamir napisał:
Jeżeli mam wskazać jakieś zalety wordingu alchemika, to fakt, że używając infusion discovery może tworzyć i dawać innym ekstrakty o obszarze działania 'personal' oraz 'you" (takie jak true strike, shield) i nadal będą działać.


Tak to jedna z największych zalet alchemika. Podanie do ręki barbarzyńcy 5 poziomowego ekstraktu z zasięgiem personal (wszystkie transformacje) robi z niego prawdziwą maszynę do zabijania.

Zaznaczyć trzeba jeszcze jedno. Siła ekstraktów jest ustalana w momencie ich tworzenia i są one traktowane jak potiony. Dlatego barbarzyńca z intem 9 może wypić 6 poziomowy ekstrakt i jest on traktowany jakby zaklęcie było rzucone przez wysoko poziomowego alchemika z intem 18. Jeśli alchemik po stworzeniu rano ekstraktów dostanie np. negatywne levele albo minusy do inta to nadal jego ekstrakty pite przez niego samego używają jego statystyk z rana kiedy był w pełni sił (albo jeśli dostał lvl up to jego ekstrakty stworzone rano nie stają się silniejsze). Jest to szczególnie istotne dla regechemista który podczas swojej furii traci dużo inta. Jeśli przygotował sobie rano wszystkie ekstrakty to i tak może ich użyć pomimo faktu iż jego int pod koniec dnia wynosi jakieś 6. Ekstrakty tak jak i potiony mogą być pite podczas rage'a.

I jeszcze jeden mind fuck
Cytat:
An alchemist can study a wizard’s spellbook to learn any formula that is equivalent to a spell the spellbook contains. A wizard, however, cannot learn spells from a formula book. An alchemist does not need to decipher arcane writings before copying them.


Alchemik nie ma dostępu do read magic i nie może odczytać magicznego pisma. No chyba że chce je skopiować. Wówczas dostaje nagłego oświecenia Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Śro 15:19, 26 Mar 2014    Temat postu:

Przeczytałem dokładnie zasady dotyczące Special Initiative Actions w rozdziale Combat i chcę się podzielić moimi spostrzeżeniami:

Cytat:
Readying an Action: You can ready a standard action, a move action, a swift action, or a free action. To do so, specify the action you will take and the conditions under which you will take it. Then, anytime before your next action, you may take the readied action in response to that condition. The action occurs just before the action that triggers it. If the triggered action is part of another character's activities, you interrupt the other character. Assuming he is still capable of doing so, he continues his actions once you complete your readied action. Your initiative result changes. For the rest of the encounter, your initiative result is the count on which you took the readied action, and you act immediately ahead of the character whose action triggered your readied action.


Ważną rzeczą jest to, że przygotowana akcja dzieje się bezpośrednio przed efektem, który ją wywołuje. To jest, ranimy czarodzieja zanim rzuci zaklęcie i musi zdawać koncentrację, atakujemy przeciwnika który wejdzie w nasz brace zanim wykona swoją akcje etc.

Druga ważna rzecz, to to, że nasza inicjatywa zmienia się na dokładnie taką, w której wykonaliśmy przygotowaną akcję, ergo - w swojej rundzie czekamy jako standard action, wykonujemy ready action w swojej nowej inicjatywie i czekamy na swoją następną turę do następnej rundy.

Cały czas oczywiście graliśmy zgodnie z tymi założeniami, ale chciałem, żebyście uświadomili sobie możliwości i niewygody z tym związane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Nie 1:37, 30 Mar 2014    Temat postu:

Cytat:
Resurrection

This spell functions like raise dead, except that you are able to restore life and complete strength to any deceased creature.

The condition of the remains is not a factor. So long as some small portion of the creature's body still exists, it can be resurrected, but the portion receiving the spell must have been part of the creature's body at the time of death. (The remains of a creature hit by a disintegrate spell count as a small portion of its body.) The creature can have been dead no longer than 10 years per caster level.

Upon completion of the spell, the creature is immediately restored to full hit points, vigor, and health, with no loss of prepared spells. The subject of the spell gains one permanent negative level when it is raised, just as if it had been hit by an energy-draining creature. If the subject is 1st level, it takes 2 points of Constitution drain instead (if this would reduce its Con to 0 or less, it can't be resurrected).

You can resurrect someone killed by a death effect or someone who has been turned into an undead creature and then destroyed. You cannot resurrect someone who has died of old age. Constructs, elementals, outsiders, and undead creatures can't be resurrected.

PFSRD [link widoczny dla zalogowanych]


Mam przez to rozumieć, że moja postać odzyska oczy? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Nie 14:01, 30 Mar 2014    Temat postu:

Btw. nie ma nigdzie oficjalnego zapisu, że jeżeli negatywne punkty życia podwoją constitution, to ciało zostaje zniszczone. To był raczej taki nieoficjalny homerule. W gestii mistrza gry leży, w jakim stopniu ciało zostało zniszczone. Kula ognia co prawda usmażyła ciało, ale jest ono dalej w jednym kawałku. Co innego, gdyby bohater został pożarty przez bestię, wpadł w wielkie zębatki albo spadł ze stu metrów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pon 8:31, 31 Mar 2014    Temat postu:

Cytat:
Summoner: If I choose the reach evolution for my eidolon, how many of its attacks gains increased reach?

The ability description says "pick one attack," not "pick one attack type." So if your eidolon has two claws and you pick "claw" for the reach evolution, only one claw gets increased reach. (The reach evolution is intended to let you emulate having a dragon-eidolon, as a dragon's bite attack has greater reach than its claws.)


Czyli Twój wąż Dragan ma reach tylko na jednym ataku. Wiedziałem, że coś w końcu znajdę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pon 10:52, 31 Mar 2014    Temat postu:

Ale ja tak cały czas gram. Wyprowadzam tylko jeden atak z reachem, 2 jeśli mam haste, bo on teoretycznie daje dodatkowy atak najsilniejszą bronią. Pamiętaj że nawet jeśli mam tylko jeden atak z reachem 15f to z combat reflexes i tak wszystkie ataki okazjonalne mogę wykonywać wybranym atakiem, czyli wszystkie mają reach 15.

Nice try, szukaj dalej. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 16:02, 31 Mar 2014    Temat postu:

Draq napisał:
Ale ja tak cały czas gram. Wyprowadzam tylko jeden atak z reachem, 2 jeśli mam haste, bo on teoretycznie daje dodatkowy atak najsilniejszą bronią. Pamiętaj że nawet jeśli mam tylko jeden atak z reachem 15f to z combat reflexes i tak wszystkie ataki okazjonalne mogę wykonywać wybranym atakiem, czyli wszystkie mają reach 15.

Nice try, szukaj dalej. Very Happy


Mariusz - Wonsz 0:2 :3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Nie 21:31, 06 Kwi 2014    Temat postu:

Muszę się tym z Wami podzielić, bo mnie zebrało na śmiech.


Cytat:

Fighter - Archer (archetype)

Trick Shot (Ex)
At 3rd level, an archer can choose one of the following combat maneuvers or actions: disarm, feint, or sunder. He can perform this action with a bow against any target within 30 feet, with a –4 penalty to his CMB. Every four levels beyond 3rd, he may choose an additional trick shot to learn. These maneuvers use up arrows as normal.

At 11th level, he may also choose from the following combat maneuvers: bull rush, grapple, trip. A target grappled by an arrow can break free by destroying the archer’s arrow (hardness 5, hit points 1, break DC 13) or with an Escape Artist or CMB check (against the archer’s CMD –4).

This ability replaces Armor Training 1, 2, 3, and 4.


Moja reakcja na pogrubiony tekst: Co?
Potrafię sobie wyjaśnić wszystko, poza tym grapple'm. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Nie 23:36, 06 Kwi 2014    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Nie 23:42, 06 Kwi 2014    Temat postu:

A o tym nie pomyślałem. Dzięki. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 11:01, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Ciekawostka dla graczy:

Jako atak okazjonalny można wykonać trip, disarm lub sunder, ponieważ manewry te można wykonywać zastępując melee attack.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Sob 11:06, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Deiv, żebyś się za bardzo nie rozpędzał, Ciekawostka do Ciekawostki:

Trip wykonany jako atak okazjonalny nadal prowokuje ataki okazjonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Sob 11:37, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Hm... Czyli można wykonać takie błędne koło.
Gracz i przeciwnik mają Combat Reflexes i 20 dexa (bonus +5), ale nie mają Improved Trip. Pierwszy prowokuje atak okazjonalny drugiego. Ten decyduje się tripować, a drugi w odpowiedzi na tripa też tripuje. Więc wykonają w swoją stronę 5 tripów? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin