Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Pathfinder] Reguły, regułki, zasady - Rules Court.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 17:40, 21 Lut 2014    Temat postu: [Pathfinder] Reguły, regułki, zasady - Rules Court.

Gramy w Gildii w Pathfindera już dość długo. Ciągle natrafiamy na sytuacje, które ciężko opisać zasadami lub rozgryźć jak pewne rzeczy działają. Ciągle także ktoś rzuca jakieś info, że do tej pory coś było źle grane. Chyba czas wreszcie założyć odpowiedni do tego temat.

Niech będzie to skarbnica wiedzy, miejsce do zadawania pytań i rozwiewania wątpliwości odnośnie tego przesadnie zmechanizowanego systemu ;]

Żeby nie było pusto, zacznę od kilku ciekawostek;

Core rulebook, p.188 napisał:
You can run as a full-round action. If you do, you do not also get a 5-foot step. When you run, you can move up to four times your speed in a STRAIGHT LINE.


Czyli biegamy tylko w linii prostej. Ponadto bieganie pozbawia nas bonusów z uników do AC, przez co nie możemy też wykonywać Attacks of Opportunity. Chyba, że postać posiada atut Run (który wydłuża też zasięg biegu).



[link widoczny dla zalogowanych] napisał:
Withdraw

Withdrawing from melee combat is a full-round action. When you withdraw, you can move up to double your speed. The square you start out in is not considered threatened by any opponent you can see, and therefore visible enemies do not get attacks of opportunity against you when you move from that square. Invisible enemies still get attacks of opportunity against you, and you can't withdraw from combat if you're blinded. You can't take a 5-foot step during the same round in which you withdraw.

If, during the process of withdrawing, you move out of a threatened square (other than the one you started in), enemies get attacks of opportunity as normal.

You may not withdraw using a form of movement for which you don't have a listed speed.

Note that despite the name of this action, you don't actually have to leave combat entirely.

Restricted Withdraw

If you are limited to taking only a standard action each round you can withdraw as a standard action. In this case, you may move up to your speed.


Z ważnych rzeczy tutaj - tylko jedna kratka, ta w której zaczynamy, jest bezpieczna w tym ruchu. Ponadto zasięg tego ruchu równa się jedynie dwukrotności ruchu bazowego postaci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Pią 17:41, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pią 18:01, 21 Lut 2014    Temat postu:

Informacja która wynika z nieokreślenia kwestii w podręczniku:

- W swojej turze gracz posiada do wykorzystania Swift action, move action i standard action. Nie ma żadnych ograniczeń co do kolejności ich wykonywania.

Kolejna rzecz - Core rulebook, Strona 183, przypis nr. 3 (Dotyczący dobywania broni):

Cytat:
If you have a base attack bonus of +1 or higher, you can combine one of these actions with a regular move. If you have the Two-Weapon Fighting feat, you can draw two light or one-handed weapons in the time it would normally take you to draw one.


Ułatwienie dla Two-weapon fighterów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pią 18:06, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Sob 11:26, 22 Lut 2014    Temat postu:

Do sprawdzenia:

Q.1
W jakiej kolejności aplikuje się Damage Reduction i dzielenie/mnożenie obrażeń wynikających ze słabości/odporności stworzenia?

Q.2
Jak ataki swarm'ów działają na efekty czaru Mirror Image?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Sob 22:28, 22 Lut 2014    Temat postu:

Rzuty na knowledge w przypadku próby identyfikacji stworzenia:

Cytat:
Arcana - Constructs, dragons, magical beasts
Dungeoneering - Aberrations, oozes
Local - Humanoids
Nature - Animals, fey, giants, monstrous humanoids, plants, vermin
Planes - Outsiders
Religion - Undead

[link widoczny dla zalogowanych]


W dodatku:

Cytat:
Untrained:

You cannot make an untrained Knowledge check with a DC higher than 10. If you have access to an extensive library that covers a specific skill, this limit is removed. The time to make checks using a library, however, increases to 1d4 hours. Particularly complete libraries might even grant a bonus on Knowledge checks in the fields that they cover.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Deiv dnia Sob 23:22, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Pon 0:55, 24 Lut 2014    Temat postu:

Geralt_Bialy_Wilk napisał:
Do sprawdzenia:
Q.2
Jak ataki swarm'ów działają na efekty czaru Mirror Image?


W errata na PFSRD jest opisany przykład użycia czaru Magic Missle na castera używającego Mirror Image:

Cytat:
Can I use magic missile to destroy one or more images from a mirror image spell?
No. Magic missile targets a creature and does not require an attack roll, so it bypasses all the images and always hits the caster.

[link widoczny dla zalogowanych]


Więc można wydedukować, że skoro swarm musi użyć attack rolla, by trafić, to nie ignoruje obrazów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Deiv dnia Pon 0:55, 24 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Pon 1:21, 24 Lut 2014    Temat postu:

Odpowiedź na pierwsze pytanie:

Cytat:
The numerical part of a creature's damage reduction (or DR) is the amount of damage the creature ignores from normal attacks.


Cytat:
A swarm made up of Tiny creatures takes half damage from slashing and piercing weapons.


To tylko moja interpretacja, ale najpierw DR a potem dzielimy na pół. Dlaczego? Istota z damage reduction IGNORUJE x punktów obrażeń. Dopiero po ich zignorowaniu otrzymujemy właściwą ilość obrażeń, która została otrzymana i aplikujemy inne zasady.

Odpowiedź na drugie pytanie:

Cytat:
Creatures with the swarm subtype don't make standard melee attacks. Instead, they deal automatic damage to any creature whose space they occupy at the end of their move, with no attack roll needed.


Reasumując, swarm trafia automatycznie wszystko, co stoi na jego kratkach. Wszystkie obrazy zostają zniszczone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pon 1:22, 24 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Pon 8:10, 24 Lut 2014    Temat postu:

Dzięki za skorygowanie "mojej dedukcji". Oszczędzę troche Ki-pooli. ;_;

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 14:34, 24 Lut 2014    Temat postu:

Atanamir napisał:
Odpowiedź na pierwsze pytanie:

Cytat:
The numerical part of a creature's damage reduction (or DR) is the amount of damage the creature ignores from normal attacks.


Cytat:
A swarm made up of Tiny creatures takes half damage from slashing and piercing weapons.


To tylko moja interpretacja, ale najpierw DR a potem dzielimy na pół. Dlaczego? Istota z damage reduction IGNORUJE x punktów obrażeń. Dopiero po ich zignorowaniu otrzymujemy właściwą ilość obrażeń, która została otrzymana i aplikujemy inne zasady.

Odpowiedź na drugie pytanie:

Cytat:
Creatures with the swarm subtype don't make standard melee attacks. Instead, they deal automatic damage to any creature whose space they occupy at the end of their move, with no attack roll needed.


Reasumując, swarm trafia automatycznie wszystko, co stoi na jego kratkach. Wszystkie obrazy zostają zniszczone.


Zgadzam się z interpretacją obu sytuacji osobiście. Jednocześnie zachęcam do pytania o wszelkie rzeczy budzące wątpliwości. Nawet te najbardziej podstawowe. Nie ma głupich pytań Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Sob 13:17, 01 Mar 2014    Temat postu:

Deiv napisał:
Rzuty na knowledge w przypadku próby identyfikacji stworzenia:

Cytat:
Arcana - Constructs, dragons, magical beasts
Dungeoneering - Aberrations, oozes
Local - Humanoids
Nature - Animals, fey, giants, monstrous humanoids, plants, vermin
Planes - Outsiders
Religion - Undead

[link widoczny dla zalogowanych]



Ta tabelka (widoczna w prawym dolnym rogu na podstronie SRD dotyczącej umiejetności Wiedza) jest IMO jebnięta. Przede wszystkim to, jaka wiedza jest wymagana do rzutu zależy od typu stworzenia i tak ta tabela jest w większości skonstruowana. Ktoś po prostu radośnie dopisał subtyp humanoida - gigantów - pod etykietką nature.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj są rozpisane Typy stworzeń oraz ich Subtypy. Giganty to humanoidy, więc do ich identyfikacji potrzebne są rangi w umiejętności Wiedza (Lokalna).

SRD nie jest oficjalnym tworem Paizo i jako takie nie powinno być traktowane jako oficjalne rulingi. Co więcej, gramy w formacie tzw. domowym, więc ostateczne decyzje ZAWSZE należą do prowadzącego sesję. Jeśli komuś nie odpowiada moje totalitarne podejście do Pathfindera to zapraszam do prowadzenia własnej gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Sob 15:33, 01 Mar 2014    Temat postu:

Tabelka z fly
[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląda sensownie, chociaż rozpatrywanie przodu i tyłu w tym systemie jest zazwyczaj pomijane. Podstawowa różnica pomiędzy perfect a good (zakęcie fly daje good) to właśnie brak kary za wznoszenie się. Wczoraj by mi się to przydało Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Sob 16:44, 01 Mar 2014    Temat postu:

Up speed na good jest half. Ale Ty wczoraj miałeś latanie z żywiołaka powietrza, które jest chyba perfect, tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Sob 16:58, 01 Mar 2014    Temat postu:

Tak właśnie do tego piję pisząc że wczoraj by mi się ta informacja przydała, bo żywiołak daje perfect. Do tej pory zawsze rzucaliśmy z Calandorem zwykłego flaya (good), a wczoraj pierwszy raz miałem perfect i nie skorzystałem <sniff sniff>.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Nie 0:18, 02 Mar 2014    Temat postu:

Uczymy się na błędach. Dzięki że to wygrzebałeś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 22:11, 16 Mar 2014    Temat postu:

Tak jakoś po roku grania alchemikiem w związku z masą nieścisłości dotyczących tej klasy, postanowiłem przestudiować dokładnie wszystko co o nim napisano w podręczniku. Zakończyło się to moim poważnym upadkiem z krzesła. Z wrażenia oczywiście. Bardzo negatywnego wrażenia.

Kiedy rozpoczynałem grę tą postacią nie przeczytałem wszystkiego co napisano o alchemiku w APG uważnie, bo i tak większość z tego było czarną magią dla osoby która miała długą przerwę od D&D. Wraz z Szymonem podczas tworzenia postaci jakoś doszliśmy do wniosku: alchemik może posługiwać się magią - tylko że w butelkach, która działała tak jak napisano w opisie czaru, sama nie będąc w zasadzie spellem. Sam nigdy nie przeczytałem fragmentu podręcznika opisującego dokładne działanie ekstraktów bo po prostu grałem tak jak zacząłem grać na pierwszej sesji na której jeszcze bardzo nie ogarniałem mechaniki. Więc czego dowiedziałem się studiując dziś dogłębnie mechanizm działania ekstraktów?

Cytat:
When an alchemist mixes an extract, he infuses the chemicals and reagents in the extract with magic siphoned from his own magical aura. An extract immediately becomes inert if it leaves the alchemist’s possession, reactivating as soon as it returns to his keeping—an alchemist cannot normally pass out his extracts for allies to use (but see the “infusion” discovery below).


Czyli bez specjalnego discovery nie można dać komuś do ręki swojego ekstraktu. Nie zabrałem tego discovery bo myślałem "nie ma sensu żeby inne osoby nosiły moje ekstrakty. Sam będę je "castował". I to jest duży błąd ponieważ:
Cytat:
An extract is “cast” by drinking it, as if imbibing a potion—the effects of an extract exactly duplicate the spell upon which its formula is based, save that the spell always affects only the drinking alchemist.

Tak. Celem ekstraktu jest zawsze pijący ekstrakt, a bez specjalnego discovery wypić może go tylko alchemik. Zabrałeś na pierwszym poziomie cure light wounds? Super przyda się żeby kogoś uleczyć np. siebie, albo siebie, albo... siebie?

Inne konsekwencje takiego działania? Ukochane haste działa zawsze tylko na pijącego ekstrakt. I to jest 3cio poziomowy ekstrakt... Summoner ma to jako 2go poziomowe zaklęcie działające na kilka postaci.

Generalnie ekstrakty to jedna wielka bieda. A na dobitkę jest jeszcze jedna ciekawostka. Alchemik posiada w swym pokaźnym arsenale "zaklęcia" typu communal. Jak one działają? Ano wypijasz i radujesz się... z faktu że jesteś jedyną osobą czerpiącą z niego korzyści.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Draq dnia Nie 23:25, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 22:26, 16 Mar 2014    Temat postu:

Pytanie: na jakiej podstawie tworzymy potiony i scrolle z czarów innych postaci? Nie mogę znaleźć nic na ten temat, a w materiałach z internetu widnieje:
Cytat:
Brew Potion (Item Creation)
You can create magic potions.

Prerequisite: Caster level 3rd.

Benefit: You can create a potion of any 3rd-level or lower spell that you know and that targets one or more creatures or objects.


Cytat:
Scribe Scroll (Item Creation)
You can create magic scrolls.

Prerequisite: Caster level 1st.

Benefit: You can create a scroll of any spell that you know. Scribing a scroll takes 2 hours if its base price is 250 gp or less, otherwise scribing a scroll takes 1 day for each 1,000 gp in its base price. To scribe a scroll, you must use up raw materials costing half of this base price.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Draq dnia Nie 22:26, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin