Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Pathfinder] Reguły, regułki, zasady - Rules Court.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Wto 17:57, 10 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:
Soothing Performance (Su): A bard of 12th level or higher can use his performance to create an effect equivalent to the mass cure serious wounds, using the bard's level as the caster level. In addition, this performance removes the fatigued, sickened, and shaken condition from all those affected. Using this ability requires 4 continuous performance, and the targets must be able to see and hear the bard throughout the performance. Soothing performance relies on audible and visual components.


Cytat:
Reverberation: You can choose to have the effect of your current bardic performance continue for 1 round after you cease maintaining it, regardless of why you cease maintaining it. You can still have no more than one bardic performance in effect at one time.


Reverberation również podtrzymuje efekt, a ten by się pojawił musisz najpierw grać 4 rundy. Dodatkowo efekty typu instantaneous nie mogą zostać przedłużone o dodatkowe rundy, więc leczenie 2 razy pod rząd też odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atanamir
Skórożarłoczek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: 1123, 6536, 5321

PostWysłany: Wto 18:59, 10 Cze 2014    Temat postu:

Potwierdzam. Performance ma efekt natychmiastowy i nie można go kontynuować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 20:36, 10 Cze 2014    Temat postu:

Wording jest inny, ale w tym przypadku nie ma różnicy.

"You can choose to have the effect of your current bardic performance continue for 1 round after you cease maintaining it"

Efekt następuje dopiero po 4 rundach grania i jest natychmiastowy. Tutaj jest różnica taka jak między czarami natychmiastowymi a o nadanym czasie trwania. Chodzi o to czy efekt jest natychmiastowy i chwilowy, czy jest efektem ciągłym. SP jest efektem natychmiastowym, w przeciwieństwie do większości innych Bardic Performance.


EDIT:
Paczałem na 3 strone tematu i się rozpędziłem z wyjaśnieniami xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Wto 20:36, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 12:32, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Co do wczorajszej sesji to Szymon w pewnym momencie zapytał czy ma podać swoje normalne CMD czy to flat - footed. Nie byłem tego pewien ale doczytałem i jeśli coś nas gryzie z zaskoczenia to jak najbardziej pomija nasz dex w testach grappla itp. (to chyba chodziło o pułapkę nie?)

Z sekcji combat:
Cytat:
Any penalties to a creature's AC also apply to its CMD. A flat-footed creature does not add its Dexterity bonus to its CMD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Nie 15:46, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Stąd było moje pytanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Nie 16:26, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Jak się wpada w pułapkę to zawsze jest się nieprzygotowanym, czyli flat - footed nie? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Nie 18:50, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Będąc przygotowanym na pułapkę raczej w nią nie wpadniesz. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 10:04, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Nigdzie nie znalazłem konkretnych zapisów w zasadach co do tego, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że pułapki targetujące AC lub CMD powinny działać przeciwko tym statystykom flat-footed. Aczkolwiek jak masz pułapkę z rzutem obronnym na refleks, to dodajesz całego dexa do rzutu normalnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pon 11:24, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Chyba nie ma przypadku w którym rzuca się na refleks odejmując zręczność (już prędzej w drugą stronę czyli rzut na czystego dexa), natomiast istnieją zasady tworzące flat - footed CMD. Taka mała nielogiczność w przypadku pułapek Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 17:28, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Tak, zgadzam się. Ja osobiście najchętnioej używałbym przeciwko pułapkom flat-footed CMD/AC, chyba, że pułapka została wcześniej odkryta. Z drugiej jednak strony - każda niewykryta magiczna pułapka, która używa spelli celujących w touch AC sprawia, że trudność trafienia będzie zwykle wynosić ok. 10, bo pozostaje bardzo niewiele bonusów do AC, które można aplikować będąc flat-footed i atakowanym w touch AC...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pon 19:38, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Z jakiegoś powodu rozbrajanie pułapek (coś jakby istniała klasa specjalizująca się w tym, słyszał ktoś o niej? Razz ) musi być bardziej opłacalne niż wysłanie puszki przodem i leczenie ewentualnych obrażeń. Zresztą i tak zawsze zostaje detonacja summonem Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pon 21:25, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Szukać i rozbrajać pułapki może każdy. Tylko magiczne pułapki wymagają przy rozbrojeniu (ale szukaniu już nie!) umiejki klasowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draq
Mechowiec



Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Dom wariatów

PostWysłany: Pon 21:56, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Tak, ale ta klasa (jak i kilka archetypów innych klas) jest zwyczajnie w tym lepsza. Jest też trait pozwalający rozbrajać magiczne pułapki każdemu, ale jest on z jakiejś kampanii. Zresztą nie o to chodzi, sednem mojego poprzedniego postu było to, że drużyna powinna być sobie w stanie poradzić z pułapkami zawsze, ale jeśli jest w niej postać stworzona do ich unieszkodliwiana to powinno to być dużym plusem i ułatwieniem. Taka akcja jak pod koniec poprzedniej kampanii Mariusza - puśćmy kogoś z masą AC przodem na kij nam rogal, sprawia że nikt nie chce grać tą klasą. W dodatku drużynowy osiłek jest również lekiem na większość zamków. Mariusz nie bez powodu twierdzi że rogal to jedna z najsłabszych klas. Moim zdaniem najsłabsza. Zbyt łatwo go zastąpić byle czym bez żadnych kar dla drużyny. Takie moje przemyślenia Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deiv
Mechowiec



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nie.

PostWysłany: Wto 16:38, 16 Wrz 2014    Temat postu:

Rogala można fajnie multiclassować. Ew. wziąć tą kostkę obrażeń do sneak attacku. Nie zmienia to jednak faktu, że jest najsłabszą klasą. Ninja ma zdecydowanie większe pole do popisu (niewiedzialność, mirror image, wakizashi robiące fajne rzeczy).

Osobiście twierdzę, że najlepszy do rozbrajania pułapek jest Urban Ranger/Trapper. Oboje dostają skill Disable Device oraz Trapfinding. Do tego Urban Ranger dostaje wiedzę lokalną, co jest bardzo fajne. Ponad to ma bardzo dobre bonusy do percepcji, która jest oparta na wisdomie, który na point-buy'u jest często dump statem dla rogala/ninja.

Co ciekawe - Oracle też może mieć Disable Device, jeśli weźmie odpowiedniego Curse'a (Wrecker), jednak jest on z jakiegoś dziwnego podręcznika. Mianowicie: Pathfinder Player Companion: Blood of Fiends.

Tak naprawdę jest nam potrzebny tylko summoner z Eidolonem. Od biedy Gunslinger, który może otworzyć zamek strzelając w niego (system zero jedynkowy. Przebijesz AC zamka - niszczysz zamek i otwierasz kuferek. Nie przebijesz - uszkadzasz zamek).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Deiv dnia Wto 16:39, 16 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Czw 19:01, 11 Gru 2014    Temat postu:

Odnośnie Detect Magic:

Cytat:
Each round, you can turn to detect magic in a new area. The spell can penetrate barriers, but 1 foot of stone, 1 inch of common metal, a thin sheet of lead, or 3 feet of wood or dirt blocks it.


Tak więc większość ścian blokuje działanie tego czaru.

Arcane Sight ma następujące przewagi:
- nie wymaga koncentracji (o tym za moment)
- nie wymaga poświęcania czasu na koncentrację w celu lokalizacji aur (działa natychmiast, wykrywając wszystko w kierunku w którym patrzymy)
- może wykryć spellcasterów/posiadaczy spell-like abilities

Cała reszta działa jak w Detect Magic.

Koncentracja:
Cytat:
Concentration

The spell lasts as long as you concentrate on it. Concentrating to maintain a spell is a standard action that does not provoke attacks of opportunity. Anything that could break your concentration when casting a spell can also break your concentration while you're maintaining one, causing the spell to end. See concentration.

You can't cast a spell while concentrating on another one. Some spells last for a short time after you cease concentrating.



Jeżeli chodzi o zaklęcie Detect Evil, to działa ono tak jak Detect Magic z następującymi wyjątkami:
-maksymalny czas trwania to 10min/CL zamiast 1
-jeżeli rzucający ma Dobry charakter, to wyjątkowo silna aura może go ogłuszyć;

Cytat:
If you are of good alignment, and the strongest evil aura's power is overwhelming (see below), and the HD or level of the aura's source is at least twice your character level, you are stunned for 1 round and the spell ends.


W opisie czaru jest informacja na temat aur Overwhelming.

Umiejętność paladyn Detect Evil wprowadza następujące różnice:
-Jest to oczywiście spell-like, a nie spell
-Kiedy Paladyn już rzuci Detect Evil, to jedną akcją ruchową może otrzymać wynik tak, jakby trzy tury koncentrował się na celu
-Jeżeli Paladyn koncentruje się na jakimś celu, to nie wykrywa aur niczego innego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin